Vi tycker att det är en mänsklig rättighet att ha bästa möjliga personlig assistans. Om du inte är nöjd med ditt nuvarande assistansbolag tycker vi att du ska byta. Vi garanterar att det inte är svårt eller komplicerat. Vi hjälper dig genom hela processen och gör det enkelt för dig. Vårt mål är att du ska känna dig trygg i att vi tar allt ansvar.
När du kontaktar oss bokar vi ett möte på en plats som passar dig. Om du föredrar ett digitalt möte ordnar vi gärna det. Under mötet går vi igenom hur du vill ha din assistans och vad som är viktigt för dig och dina assistenter. Vi berättar också om oss, vår erfarenhet och vilket stöd vi kan ge dig.
När du har bestämt dig för att vi är rätt val för dig skriver vi ett avtal. När avtalet är klart hjälper vi dig med allt praktiskt som behöver fixas. Vi hjälper dig att säga upp din tidigare assistansanordnare, ta kontakt med Försäkringskassan och kommunen, och ordnar alla nödvändiga papper.
Vi kontaktar även dina nuvarande assistenter och presenterar oss för dem. Om nya assistenter behöver rekryteras börjar vi omgående.
När avtalet är signerat kommer vi överens om när vi startar din assistans. Vi håller ett uppstartsmöte med dig och de assistenter som ska följa med. På det överenskomna datumet är allt klart så att vi kan börja utföra din assistans.
När din assistans är startad hos oss träffas vi regelbundet på våra arbetsplatsträffar. Där följer vi upp att du får den assistans du vill ha och att dina assistenter har en bra arbetsmiljö.
Alla assistenter ska gå våra assistent- och HLR-utbildningar. Detta för att du, som kund, ska kunna känna dig trygg med dina assistenter.
Vi utbildar i både vuxen- och barn-HLR.